BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

segaLanya tentang Kita...cinTa, KasiH dan saYanG

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, July 3, 2009

Samseng jalanan


Salam dan selamat pagi malaysia

adeh..senak plak perut TuLip..hurmm..TuLip ade story nk dikongsi dgn u oll..tgk la topic TuLip tu..'Samseng Jalanan' or name lame die 'mat rempit'. pening kepala kalau kita lihat aksi2 golongan yang tdk bertanggungjawab ni. traffic lite sebelah dieorg warna merah..dieorg pakat jalan jek..bkn setakat jln..kuatkan bunyi enjin moto..then berlegar2 di medan tengah antara 4 traffic lite tuh..astagfirullah apa yang nak dicari oleh golongan sebegini????adakah mau tunjuk hebat???adakah lambang memberontak??nak kate hebat pun..bodoh name nye tuh!! membahayakan pengguna jalan raya n seterusnya menganggu lalu lintas.

Geleng kepala TuLip tgk gelagat dan aksi samseng2 jalanan nih...apa yg dieorg dpt??kepuasan?? xtau la TuLip nak kata apa..gejala sebegini merosakkan minda anak2 muda kita masa kini.adakah mereka mau mati katak??atau sengaja memilih jalan sebegini??di manakah salah nya??apakah penyebab nya??

apakah hala tuju golongan sebegini??hurmm..kita fikirkan sejenak bersama.....
bangsa apa majoriti mempelopori golongan ini??mejoriti nya adalah melayu..sedih TuLip melihat anak2 bangsa yang umurnya belasan tahun dan awal 20an bertindak liar di jalanan..

Bukan kah melayu hebat!!
banyak lagi cara untuk menunjukkan kehebatan kita..byk bidang dan skop nya..dalam bidang ilmu, kemahiran...terokai la semua nya dan kamu akan jadi manusia terhebat dikalangan manusia hebat!!

apakah golongan ini tidak sedar???mereka sepatutnya berbangga tapi bukan dengan cara sebegini...insaf la wahai anak2 muda...Kita peneraju negara pada masa akan datang!!

Kalau mahu race sangat..pergi la ke tempat yang telah disediakan khusus untuk perlumbaan yang telah disediakan oleh kerajaan...di litar2 lumba. Jangan membuat onar di jalanan!!

Insaf la sebelum terlambat!!
Nyawa kita amat berharga!!

0 comments: