BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

segaLanya tentang Kita...cinTa, KasiH dan saYanG

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 14, 2009

mereka...perwira ku..

Time kami jenjalan kat taman area bandaraya kuala terengganu


TuLip make up ma..hehehe..ma memang xpenah make up

cinta dan kasih tiada penghujungnya. kasih nya ibu..membawa ke syurga..kasih nya ayah..sanggup berkorban nyawa..kasih sepanjang hayat..tiada kata yang dapat.. diungkapkan begitu tinggi dan berharga nya kasih mereka..

sedar dan tak sedar..24 tahun..TuLip mengenal dunia. owhh..ini rupanya dunia? ini gambaran nya?terkejut dan bersyukur lahir ke dunia..terlampau besar nikmat kurniaan Yang Maha Esa..24 tahun, diri ini dibesarkan dalam suasana yang sederhana..tidak terlampau mewah..tapi cukup semuanya..itu lah abah..seorang lelaki..pahlawan yang cukup gagah..itulah ma..bidadari hati yang cukup tabah dalam membesarkan kami dalam mengenal erti hidup.keperluan diri lengkap disediakan.pendidikan diberi sama adil.begitu juga kasih sayang mereka yang tak pernah berbelah bagi..itulah mereka perwira di hati TuLip..

terdetik hati ini untuk terus menaip lagi..terlalu besar pengorbanan mereka. kagum nya diri ini..boleh kah TuLip menjadi seteguh,segagah dan secekal mereka dalam menempuh kehidupan yang mendatang?

dalam perkiraan TuLip, ada lebih kurang 63 hari sebelum TuLip diijab kabulkan..begitu cepat masa berlalu..rasanya seperti baru semalam segalanya berlaku..baru semalam TuLip rasakan dibelai dan dimanjai keluarga..ma, abah..baru semalam rasanya diri ini didukung, lena dalam dakapan ma..pejam dalam tepukan abah..semalam rasanya Tulip didodoi dgn kalimah suci serta selawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W..baru semalam rasanya, TuLip di Qamatkan oleh seorang bapa muda yang baru bergelar seorang Abah..dia la Abah..Ibu muda yang bergelar Ma..yang membesarkan TuLip dan adik..mereka lah segala-galanya..

bangkit mengadap realiti kehidupan..menempuh segala-galanya dengan cekal dan tabah..TuLip teringat dan sentiasa berpegang dengan kata2 mantan perdana menteri malaysia..Tun Dr Mahathir "Hanya yang cekal dan tabah..yang akan menuju ke mercu kejayaan'..



kepci time..14 februari 2009

Alhamdulillah Ya Allah..TuLip bersyukur dilahirkan sebagai anak En Zakaria Hj Shaari dan Puan Maimun Ismail..


-End-

0 comments: