BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

segaLanya tentang Kita...cinTa, KasiH dan saYanG

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, February 6, 2010

bagaimana bidadari mu?

Salam oll..hari pepagi tadi TuLip minum susu anmum materna (coklat) n roti sekeping..tetibe rase nak muntah..buwekk..tp xmuntah la..dia men acah2 jek..ahaks...mcm bese,message en suami..en suami tido kat kampung dia semalam. jap tadi dia kol, TuLip bcerite2 nak muntah2..dia suh jumpe Doc..hik3..pastu TuLip g cafe harmoni nak tapau nasik..ade asam pedas...terus TuLip amik then makan kat meeting room department. alhamdulillah kenyang dah dua jasad.hehehe...bcerita kat en suami makan pe tadi..dia pun kebetulan singgah untuk makan jugak kat kedai makan on d way nak ke tempat keje. sweet msg dia "sayang dua2"..sebelum tu,TuLip cakap mama n baby dah kenyang. TuLip bli side dish..goreng pisang.hahaha..tradisional ckit..tp best.

TuLip belek2 la laman sesawang ni..cam bese, TuLip jenguk website iLuvislam.com...TuLip berminat pada tajuk ni "Bagaimana Bidadari Mu?"

“Jangan engkau kahwini wanita yang enam, jangan yang ananah, yang mananah, dan yang hananah, dan jangan engkau kahwini yang hadaqah, yang baraqah dan yang syadaqah.”


Wanita Hananah:

Wanita yang menyatakan kasih sayangnya kepada suaminya yang lain, yang dikahwininya sebelum ini atau kepada anaknya dari suami yang lain.

Wanita
Hadaqah:


Wanita yang melemparkan pandangan dan matanya pada tiap sesuatu, lalu menyatakan keinginannya untuk memiliki barang itu dan memaksa suaminya untuk membelinya.

Wanita Baraqah:

1) Wanita yang sepanjang hari mengilatkan dan menghias mukanya.
2) Wanita yang marah ketika makan dan tidak mahu makan kecuali sendirian dan diasingkannya bahagianya.

Wanita
Syadaqah:


Wanita yang banyak bercakap perkara yang lagha dan lagi membisingkan.


*penulis menyatakan bahawa artikel yang TuLip share ni, bersumberkan perkara yang dicatatkan oleh Imam Al-Ghazali.


0 comments: